mandag, maj 21, 2007

Tid til justeringer

Jeg har de seneste to dage gået og ruet over et par koncepter med hensyn til sit'n'go's.

Det er nemlig gået op for mig, at min jagt efter at spille 100% korrekt i forhold til ICM, ikke nødvendigvis er optimal. Forstå mig ret. Det er piv-vigtigt, at være god til ICM, og det er et redskab, der kan skubbe dit spil rigtigt langt fremad. Men det er også en teori, der er stærkt afhængig af, at modstanderen ved, hvad han laver.

Og på 27$ niveauet, er det langt fra tilfældet.

Et typisk eksempel (klik på billedet for naturlig størrelse):

Villain har A4o. En god hånd at kalde med i mange tilfælde. Men ikke her. Her er det nærmest horribelt, og det ved alle, der bare har tilbragt ti minutter på 2+2 forums. Det har han bare ikke. Derfor kalder han.

Hvis jeg på forhånd havde taget højde for, at han var klar over, at de her hænder skal foldes, har jeg lavet en alvorlig fejl.

For hans kald, koster os BEGGE penge (læs: EV). Han mister penge, fordi han kalder for løst, og jeg mister penge, fordi han kalder løsere, end jeg havde regnet med.

Så jeg skal være bedre til at acceptere, at mine modstanderes vidensniveau angående ICM, er på et langt lavere stadie end mit eget, og derfor vil de kalde i mange -EV spots, der i mine øjne er absolut horrible.

Og lige så vigtigt: De vil også folde i mange situationer, hvor de burde kalde.

Begge ting kan udnyttes. Og det har jeg da også gjort tidligere... Jeg er bare bange for, at jeg ikke har været god nok til at udnytte det optimalt. Og det koster mig penge.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er sku da rigtig lækkert at se, at der kom noget ud af den heftige debat på PN.

Gambler_dk sagde ...

Ja, man er jo aldrig for gammel til at justere lidt på finesserne. ,-)